FAQ
Frequently Asked Questions - Meest gestelde vragen
What size should I order? - Welke maat moet ik bestellen?
EN
- Measure the neck, allowing space for two fingers between the measuring tape and your dog. The harness sits slightly lower than a collar.
- Measure the chest circumference around the widest part behind the front legs. Again, ensure you can fit two fingers under the measuring tape.
Not sure which size to choose? Feel free to contact us; weβre happy to help.
PLEASE NOTE: Sizing varies between brands. Always check the size guide in the description of the specific item.
NL
1. Meet de nek met ruimte voor twee vingers tussen het meetlint en je hond. Het harnas zit iets lager dan een halsband.
2. Meet de borstomvang rond het breedste deel achter de voorpoten. Ook hier is het de bedoeling dat je nog twee vingers kunt schuiven onder het meetlint.
Twijfel je tussen twee maten? Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee.
LET OP: De maatvoering van de verschillende merken is niet altijd hetzelfde. Kijk dus altijd bij de beschrijving van het betreffende artikel naar de maatvoering.
Shipping Costs - Verzendkosten
EN
Netherlands: Shipping within the Netherlands costs β¬4.95. However, if your spend β¬50, we offer free shipping within the Netherlands!
Belgium & Germany: Shipping to Belgium and Germany costs β¬7.95. For orders of β¬50 or more, shipping is reduced to β¬4.95. Orders of β¬75 or more qualify for free shipping.
NL
Nederland: De verzendkosten binnen Nederland zijn β¬4,95. Maar als je bestelling meer dan β¬50,- bedraagt, verzenden we gratis binnen Nederland!Β
BelgiΓ« & Duitsland: Voor BelgiΓ« en Duitsland zijn de verzendkosten β¬7,95. Bij een bestelling vanaf β¬50,- zijn de bezorgkosten β¬4,95 en bij een orderwaarde van minimaal β¬75,-, zijn de bezorgkosten gratis.
Delivery Time - Levertijd
EN
Netherlands & Belgium: If you place your order Monday through Friday before 3:00 PM, your package will arrive the next day (excluding the Wadden Islands) most of the times. However, this depends on the carrier's workload. Orders placed over the weekend will be shipped no later than Monday, so you usually can expect delivery on Tuesday or Wednesday.
Germany: Orders to Germany are usually delivered within 2 to 3 business days, depending on the carrier's workload.
NL
Nederland & BelgiΓ«: Als je van maandag tot en met vrijdag voor 15.00 uur bestelt, kun je het pakket vaak de volgende dag verwachten (met uitzondering van de Waddeneilanden). Dit hangt wel af van de drukte bij de bezorgdienst. Als je in het weekend bestelt, sturen we het pakket uiterlijk maandag op, zodat je het (hoogstwaarschijnlijk) op dinsdag of woensdag ontvangt.
Duitsland: Bestellingen naar Duitsland worden meestal binnen 2 tot 3 werkdagen geleverd, afhankelijk van de drukte bij de bezorgdienst.
Returns - Retourneren
EN
You have 14 days from the receipt of your item to request a return.
To be eligible for a return, the item must be in its original condition, unworn or unused, with tags, and in its original packaging.
To initiate a return, contact us at info@chewieschoice.nl. Please include your order number and specify which items you wish to return. Items sent back to us without prior authorization will not be accepted.
Once your return is accepted, you will receive a return label via email. Return shipping costs are β¬7.49 (PostNL) for the Netherlands and β¬9.55 (DPD) for Belgium and Germany, which will be deducted from your refund. Attach the return label to your package and drop it off at a service point.
Important: If the product or packaging is damaged, we may deduct the loss in value from your refund. Handle the item carefully and ensure it is well-packaged for return.
We aim to process refunds for returned items within 10 business days after receiving the return. Refunds will be issued using the same payment method as the original purchase (minus the return shipping costs).
If you have any questions about returns, you can always contact us at info@chewieschoice.nl.
Damages and Issues
Please inspect your order upon receipt and contact us immediately if an item is defective, damaged, or if you received the wrong item. We will assess the issue and resolve it promptly.
NL
Je hebt 14 dagen de tijd na ontvangst van je artikel om een retour aan te vragen.
Om in aanmerking te komen voor een retour, dient het artikel in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking.
Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via info@chewieschoice.nl, vergeet niet om het bestelnummer erbij te vermelden en om welke artikelen het gaat. Artikelen die zonder voorafgaande verzoek om retour naar ons worden teruggestuurd, worden niet geaccepteerd.
Wanneer je retour is geaccepteerd, ontvang je het retourlabel in je e-mail. De kosten voor de retourzending bedragen β¬7,49 (PostNL) voor Nederland en β¬9,55 (DPD) voor BelgiΓ« en Duitsland en dat bedrag wordt verrekend met de terugbetaling.
Plak het retourlabel op je retourzending en geef de zending af bij een servicepunt.
Let op! Wanneer het product beschadigd is of de verpakking beschadigd is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het artikel dus netjes en zorg ervoor dat dit bij een retour goed verpakt is.
We streven ernaar het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen binnen 10 werkdagen terug te betalen, nΓ‘ ontvangst van de retourzending. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt gekocht (minus de retourkosten).
Je kunt altijd contact met ons opnemen voor vragen over retourzendingen via info@chewieschoice.nl
Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect is, beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en oplossen.